Çarşamba, Ocak 02, 2008

YILBAŞI PASTASININ VE BADEM EZMESİNİN TARİFİ



Yılbaşı kutlamaları biz de hep ailece olmuştur. Kalabalik bir aile olmamızdan dolayı çokta eğlenceli geçer. Bu sene sevgili kardeşim Ebru'da toplandık. Oraya götürmek üzere pasta yaptım ve bazı arkadaşlara hediye etmek üzere de çikolata ve truffllar yaptım.


Önce pastadan bahsedeyim. Pasta tarifini Mutfak Rehberi Dergisinde gördüğümden beri hep aklımdaydı ve yılbaşında yapacağım diye kendime söz vermiştim. Ama önce uyarmalıyım ki bu pasta yoğun kakao ve çikolata tadını sevenler için ideal. Ve muhakkak bir gece öncesinden yapılmalı. Ben kekini bir gece öncesinden yaptim ama badem ezmeli kremasını yılbaşı günü yaptım her ne kadar en az 4-5 saat dolapta beklemiş olsada tam tadını yakalayamadım akşam yediğim zaman hayal kırıklığına uğradım. Eve dönerken yanımda bir dilim pasta almıştım, ertesi gün oda sıcaklığında beklemiş pastanın tadı çok daha güzeldi.

Pandispanya için gereken malzemeler:

60 gr kakao

20 gr tereyağ

160 gr un

1 çay kaşığı karbonat

190 gr şeker

1 yumurta

1 pkt vanilya

25 gr yoğurt

25 gr krema


Dolgu malzemesi:

200 gr kuru kayısı

100 gr badem ezmesi (ben çikolatalar için yaptığım badem ezmesini kullandım, tarifi aşağıda)

100 ml portakal suyu

Üst sosu:

40 gr şeker

10 gr kakao
150 gr bitter kuvertür

75 ml su


Kek için kakao ve tereyağını 200 mlt sıcak suyla çırparak karıştırın. Un, karbonat, vanilya ve bir tutam tuzu bir kasede karıştırıp karışıma ekleyin. Yumurta, yoğurt ve kremayı katın. Bütün malzemeyi düşük hızda mikserle karıştırın. 18 cm lik kelepçeli pasta kalıbını veya çemberi yağlayıp un serpip karışımı yayın. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 50 dk pişirin. Bu süre fırınınıza göre değişebilir.

Diğer taraftan kayısı, badem ezmesi ve portakal suyunu rondodan iyice karıştırın.

Keki 4 eşit kata ayırın. (Benim kek maalesef istediğim gibi, kabarmadi. 4'e böldüm ama son kat düzgün olmayınca kullanmadım, o yüzden 3 katlı oldu). Kayısılı karışımdan eşit miktarda kek aralarına sürün ve buzdolabında soğumaya bırakın.

Sos için, şeker, kakao ve 75mlt suyu karıştırıp çırpın ve şerbet kıvamında kaynatın. En son bitter kuvertürü ufak parçalara bölüp sosa katın ve eiryene kadar karıştırın. 20 dk soğumaya bırakın. Koyulaşan sosu pastanın üstüne sürün. Ben bir tatlı kaşığının tersiyle dalgalı şekiller yaptım. Sonra buzdolabında bekletin. Üstünü istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz tabii. orjinalinde sadece kakao serpmişlerdi. Ben marzipandan yaptığım ay ve yıldız şekiller ve arjantin drajeleriyle süslemeyi uygun gördüm.

NOT:Bu pastayı bir daha yaparsam kakao miktarını daha az kullanıcam Ve de kesinlikle kek katlarını mümkün olduğunca ince kullanın. Badem ezmeli karışımda biraz daha fazla olabilir.
Marzipan hamuru:
Pastasını kendi yaptığı marzipan hamuruyla kaplayan varmı? Çok zor tutulan ve çabuk dağılan bir hamur olmasından dolayı çok zordur sanırım. Tecrübesi olan varsa lütfen yazsın.


Gerekli malzemeler:

225 gr pudra şekeri

225 gr toz badem

1 büyük boy yumurta beyazı

1 tatlı kaşığı limon suyu


Pudra şekerini ve toz bademi karıştırın içine yumurta akını ve limon suyunu ekleyin hamur kıvamına gelinceye kadar yoğurun. Hamuru pudra şekeri serpilmiş tezgahta açıp istediğiniz şekillerde kesin. Bu hamuru değişik şekerlemelr yapmak için kullanabilirsiniz.

Badem ezmesi:

1 bardak su

3 bardak tozşeker

3 bardak toz badem

Su ve şekeri karıştırıp şerbet kıvamında kaynatın, ılınınca toz bademi ekleyip yoğurun. Hamurun kıvamına göre biraz daha badem eklemeniz gerekebilir.

Ben bunu pastanın içinde kullandım. Kalan hamuruda ufak toplar yaparak eritilmiş bitter kuvertüre buladım. Badem ezmeli çikolatalarım oldu :).

Hindistancevizli, beyaz kuvertür ganajlı çikolataları da ayrıca yazıcam. Şimdilik bu kadar :).


Sevgiler,

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba
canım ellerine sağlık pasta gerçekten çok güzel olmuş badem ezmesi tarifin içinde t. ederim..Sevgiler

Banu Ucak dedi ki...

Süper görünüyorlar gerçekten ellerine sağlık. Trufları koyduğun keseleri nereden Ferahcim? Ben de çok seviyorum böyle kendi yaptığım hediyeleri şık bir şekilde paketleyip götürmeyi :)

Ferah Gülşen dedi ki...

zerrin - teşekkürler canım. Beğendiğine sevindim.Sevgiler,

banu - ziyaretin için çok teşekkür ederim. Keseleri Euroflora'dan aldım. Çok güzel hediyelik malzemeler bulabilirsin orada. Sevgiler.

lalecik dedi ki...

Badem ezmesi tarifini vermen çok iyi olmuş. Pastanada bayıldım.Ellerine sağlık. Tabi pastayı ve badem ezmesini görünce geçmiş olsun demeyi unuttum.
Sevgiler.

Ferah Gülşen dedi ki...

lalecik - ziyaretin ve geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederim. sevgiler