Çarşamba, Mart 12, 2008

ÇİKOLATALI FINDIKLI KURABİYELER

Aslında orjinal adı 'Çikolatalı Fındıklı Sipiraller'Bu tarif Crazy for Chocolate kitabından. Bu kitaptan ilk denediğim yoğun çikolatalı cheesecake olmuştu ve bu da ikinci tarif. Denenecekler listesine aldığım tarifleri fırsat buldukça sizlerle paylaşmak istiyorum. O liste de habire uzuyor ya hadi neyse :). Biraz daha seri olmam lazım sanırım.

Gerekli malzemeler:

- 185 gr un

-60 gr kakao

-125 gr şeker

-55 gr fındık

-100 gr tereyağ

-1 yumurta

-1 çorba kaşığı soğuk su (iki üç kaşığa çıkabiliyor)

- 4 çorba kaşığı fındık kreması (nutella kullandım)

Yapılışı:

İki fırın tepsisini yağlayıp yağlı kağıt serin.

Un, kakao, şeker ve fındığı, fındık iyice çekilene kadar rondodan geçirin. Ufak ufak parçaladığınız yağı ekleyin karışım iyice karışana kadar yaklaşık 30 sn çırpın.

Yumurtayı ekleyin ve yeterli soğuk su ekleyin. Yoğurulacak kıvamda bir hamur elde din.

Elinizle iyice yoğurduktan sonra yağlı kağıt serilmiş tezgahta 25 x 35 diktörtgen olacak şekilde açın. Düzgün olmayan kenarları kesin ve düzleştirin.

Nutellayı üzerine sürün. Yağlı kağıdın yardımıyla uzun kenardan başlayarak rulo şeklinde sarın ve buzdolabında 30 dk bekletin.

Fırını 18o derece ısıtın. ruloyu 1 cm lik dilimler kesip tepsiye yerleştirin. Aralarında yeterli mesafe bırakmaya dikkat edin. Yaklaşık 10- 12 dk pişirdikten sonra tel ızagaraya alıp soğutun.

Afiyet olsun.


NOT: Ben Ülkerin pasta ve kekler için ürettiği bayağı koyu renkte olan kakaosunu kullandım ve kakao miktarınıda kaçırınca bayağı koyu renkte ve sert bir kurabiye oldu. Bu kakaoyu kurabiyelerde kullanmamaya karar verdim. Fırında da fazla tuttum sanırım.
Genelde kalan kekleri sütleyip yemeyi sevdiğim için aklıma bu kurabiyeleri de ılık süte yatırmak geldi. En aşağıdaki görüntüde kurabiyelerin süte batırılıp ıslatılmış ve üzerine hindistan cevizi ile sunulmuş hali. Ilık sütte alt üst ederek yaklaşık 10-15 dk beklettim. Tadı ıslak kurabiye gibi oldu. Eğer sizin de özellikle kakaolu kurabiyeleriniz sert olursa bu yöntemi deneyin çok lezzetli oluyor :).

23 yorum:

Unknown dedi ki...

canımmm özellikle dinozorlu pasta muhteşem olmuş. valla ellerine sağlık çok zor bir model bence. tabi kurabiyelerde oldukça iştah açıcı .teşekkrüler tarfi için

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor tarifi sabırsızlıkla bewkliyorum..Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

sizi ilk ziyaretim. Tarifleriniz ve pastalarınız muhteşem. ellerinize sağlık. kıskandım sizi. ben malzeme bulamadığım için yaşadığı yerde böyle pastalar yapamıyorum. Afiyetler olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

harika gorunuyorlar hemde bol cikolatali
ellerine saglik canim...

www.yenitadlar.blogcu.com

İLKAY dedi ki...

canımcım mutfakta çareler tükenmiz di mi ama:)))
süte yatır, yoğurda bula(ben baklavayı,şöbiyeti vbg.tatlıları yoğurtla yerim de::))))
herşey mübah mutfakta...
ellerine sağlık fotoğraflar da kurabiyelerde nefissssssssssssssss

Sevgiyle kal....
İlkay

Adsız dedi ki...

nefis bir tarif olmuş bu hayatım. benim gibi kurabiye canavarı için ideal :))

ellerine sağlık.

dinazorlu pastaya ise bayıldım. Çok sevimli.. :)))

Seni sımmsıkı kucaklıyorum.

sevgiler.
www.misssgibi.com

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim harika gorunuyor

Adsız dedi ki...

of ya harika olmuş bunlar nasılda canım çekti
üşenmesem yapacam ama çok yerim diye korkuyorum
ellerine sağlık
sevgiler

Aynur dedi ki...

ellerine saglik

nefis olmuslar

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar,ellerine saglik canim.Iyi geceler.

EZGi :)) dedi ki...

Canım çok iştah açıcı görünüyor
ellerine saglık kocaman sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

canım mrb
iyiyim sağol sen nasılsın?
ne güzel şeyler yapmışsın ellerine emeğine sağlık hayatım.
kendine iyi bak
iyi haftasonları
sevgiler

Adsız dedi ki...

MMMMMMMMM..Çok güzel görünüyorlar:))Ellerine sağlıK.Bisküvi gibi kıtır mı oluyor acaba,yumuşak mı?

gülriz dedi ki...

Ferahcığım, gerçekten çikolata delisi olunabilecek bir kurabiye bu :)))) Ellerine sağlık canım; kocaman sevgiler

Ferah Gülşen dedi ki...

Pastacity - Canim az uğraşmadım desem yalan olur gerçekten yordu ama sonuçtan ben de memnun kaldım. çok teşekkürler canım.

Zerrinciğim- Teşekkürler, sevgiler

Gülten hn teşekkürler ziyaretiniz ve iltifatlarınız için çok teşekkür ederim.

Yenitadlar - Ziyaretiniz beni mutlu etti yine beklerim :).Teekkürler.

İLkay'cığımm canim benim yeğenimde küçükken tatlıları yoğurtla yerdi bir de senden duydum şimdi :)). Alemsin denemek lazım. Optum seni.

Miss Zerrinim - sende harikasın canım. Çok teşekkür ederim. Beğendiğine sevindim. Sıcacık sevgiler istanbul'dan :)

Ninoooooo- Teşekkürler canım.
Yeşim o kadar beğenmene sevindim. :) Üşenmediğin bir zaman yaparsan haber ver. Teşekkürler.

Aynur - Kızılcık Surubu - Ezgiciğim - çok teşekkür ederim sevgiler,

Hande'ciğim gördüğün gibi pastalarla yuvarlanıp gidiyoruz işte:). Sevgiler, sana da iyi hafta sonları. Teşekkürler.

Ebrus - Valla bayağı bir kıtır oldular :))). O yüzden süte batırdım ama notumu dikkate alırsanız o zaman o kadar kıtır olmazlar sanırım. Opuldun canımmm.

Gülriiiizzzzz - Sen nerelerdesin yahu? Özlettin kendini canım benim. Teşekkür ederim. Sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Ferahım bu kurabiyeler tam benlik olmuş, harika vallahii..Rengide gayet güzel, koyu koyu..Aşağıdaki dinazorlu pastanda tek kelimeyle muhteşem :)
Öpüyorum seni, ellerin dert görmesin canımcım, Damlayıda öp benim yerime..

Pastanı Seç dedi ki...

canım pek güzel görünüyor. eminim tadıda öyledir

sevgiler

Leziz Tarifler dedi ki...

Dinazorlu doğum günü pastana da , bu kurabiyene de bayıldım. elelrine sağlık. Sevgiler..

Ferah Gülşen dedi ki...

Feyza'cığım canım çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. Öpüldünüz.

Pastanı seç - Teşekkürler tadı daha iyi olabilirdi bir dahaki sefere inşallah :).

Feyhan'cığım çok teşekkür ederim, Sevgi bizden :).

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Lila'mmm,

Harika birşey olmuş buuu:))

Gelince isterim ona göre:))

Ellerine sağlık canım benim,

Kocaman öptüm, sımsıcak sevgiler...

Gönül dedi ki...

canikom hayırdır nie canın sıkkın:((( ellerine sağlık pastaların süper olmuş....sevgilerimle öpüyorum...sıkma canını boşver gitsinnnnnnn

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CNM NEFİS GÖRÜNÜYORLAR.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CNM NEFİS GÖRÜNÜYORLAR.