Çarşamba, Aralık 26, 2007

ISLAK KURABİYE


Hemen hemen artik herkesin bildiği ıslak kurabiyeleri biz çok seviyoruz. Özellikle Damla için çok sık yapardım ama bu son zamanlarda kendimi pastaya ve yeni tatlar denemeye verdiğim için tamamen aklımdan çıkmış. Yeni bir şeyler yapmak yerine bugun bu browni tadındaki kurabiyeleri yapmaya karar verdim.

Ama bendeniz rahat durmayarak illa yeni bir şey deniycem diye malzemelerde değişiklik yaptım. Yarısını klasik kakaolu yaparken diğer yarısınıda hindistancevizli denemek istedim. Hatta kakaolununda yarısına portakal rendeledim.

Gereken malzemeler:

1 paket margarin (hüner kullandım)

2 yumurta

1 çaybardağı toz şeker

1 pkt kabartma tozu

1 pkt vanilya


Yukardaki malzemenin yarısı için 60 gr hindistan cevizi, diğer yarısı için 1 fincan kakao. Tamamını kakaolu yapacaksanız 1.5 fincan kakao yeterli gelir.

vee

Aldığı kadar un

Yani ele yapışmayacak kıvamda olacak. Hatta bırakın çok azıcık yapışsın. Fazla un koymaktan iyidir. Çünkü fazla un kurabiyeyi sıkıyor :).

Şerbet için:

2 çay bardağı şeker

2 çay bardağı su

Şerbeti kurabiye yapmaya başlamadan önce kısık ateşte pişmeye koyun.


Malzemeleri ikiye bölerek iki ayrı kapta hazırladım. Önce yumurta ve şekeri biraz çırpın sonra oda sıcaklığındaki yumuşamış margarini ekleyin elinizle bir yandan un ekleyerek yoğurmaya başlayın. Un eklerken içine kabartma tozunu ve vanilyayıda ekleyin.

Ben bu aşamada kabın birinin içine 1 fincan kadar kakao, diğerinede 60 gr hindistancevizi ekledim. Sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve yağlanmış tepsiye dizin. Üzerlerine şerbet dökeceğim için parşömen kağıt kullanmıyorum ama siz kurabiyelerin üstüne dökmek yerine şerbete batırmayı düşünürseniz tepsiye yağlı kağıt koyabilirsiniz.

Önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında üzerleri çatlayıncaya kadar pişirin. Yaklaşık 15-20 dk. Fırınınıza göre bu süre değişebilir. Hafif yumuşakken fazla kıtır olmadan çıkarın. Şerbet soğuk kurabiyeler sıcak olacak şekilde şerbetleyin.

Kurabiyelerin üstüne hindistan cevizi, çikolata sos veya fındık fıstıkla süsleyebilirisniz ben bu sefer bir değişiklikle portakal sosu hazırladım. Kurabiyelerin yanında güzel bir tat oldu. Bu sosu bir çok şeyle kullanabilirsiniz. Krepli tatlılar ve ya ıslak keklere iyi eşlik eder.

Portakal sosu için:

1 portakal

1 tatlı kaşığı nişasta

3 yemek kaşığı şeker


Portakalın kabuğunu rendeleyin, kendisinide beyazlarından ayırıp dilimleyin. Dilimlerken çıkan suyu bir yerde biriktirin üzerine su koyarak yarım su bardağına tamamlayın. Bir kapta rendelediğiniz portakal kabuğunun üzerine suyu dökün, şekeri karıştırın, nişastayı az su içerisinde eriterek kaba ekleyin kaynatın sonra portakal dilimlerini ekleyip bir taşım daha kaynatın. Soğumaya bırakın.

NOT: Hindistancevizli de hiç fena olmadı aslında ben beğendim. Ama kakaolu her zaman tercihimdir :).

Bundan sonraki tarif kesinlikle bir tuzlu olacak, bugün canımın asıl istediğinin tuzlu bir şeyler olduğunu farkettim. Yılbaşı sebebiyle çikolata ve pastalara gömülmeden önce tuzlu tarif iyi gidecek sanırım.

Gelecek sürpriz tarife kadar hoşçakalın.

5 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Değişiklik her zaman iyidir canım:))
Ellerine sağlık,
Yeni tarifler dört gözle beklenmekte:))Bu ara dediğin gibi bir tuzlu iyi gider.
Sevgiler....

Adsız dedi ki...

Ablacığım sana gerçekten inanamıyorum.Kaşla göz arasında döktürmüşsün yine.Senin bu ıslak kurabiyelerinin tadını çok iyi bildiğim için herkeze tavsiye edebilirim.Yeni portakallı denemende zannediyorum çok güzel olmuştur.Yılbaşı için yapacaklarını düşünemiyorum bile.
SEVGİLER,ÖPTÜM.

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık
kurabiyeler çok güzel görünüyor
yeni tarifleri ve özellikle yılbaşı tariflerini bekliyorum
sevgiler,
öpüyorum seni ve damloş prensesimi

banu kırmızıgül dedi ki...

cok guzel ve lezzetli bir tarif.
ellerinize sağlık.
tarifleriniz çok guzel..
sevgilerimle...

Ferah Gülşen dedi ki...

Rapunselcim, sağol cnm. Yeni tariflerde bulusmak uzere.

Ebrucum, cnm kardeşim teşekkürler güzel sözlerin için.

Banu - oo banu hnm gelmişler. Bu ziyaretini neye borçluyuz :). teşekkürler, bende sizi öptüm.

banu gökşin - teşekkürler güzel yorumların için. Sevgiler,