Cuma, Ekim 30, 2009

İKRAMLIK MİNİ 'CUPCAKE'LER



Kızımın veli toplantısında sevgili veli arkadaşlarıma ikram etmek için bu mini cupcakeleri yaptım geçen hafta. Yaptığım ölçüden yaklaşık 70-80 adet çıktı. Biz de bol bol yedik eşe dosta da götürdük :). Normal cupcake kalıplarında 25 adet çıkar sanırım.


Çikolatalı Cupcake
Gerekli malzemeler:
- 2 cup elenmemiş un
- 3 çorba kaşığı kakao (orjinal tarifte yoktu ama çikolata miktarını az bulunca ben ekledim rengi koyu olsun diye, ve tabii tadı da)
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı karbonat
- 1 tatlı kaşığı ucuyla tuz
- 3/4 tereyağ ve ya margarin (oda sıcaklığında)
- 2 cup şeker
- 3 yumurta
- 1,5 cup süt
- 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya ya da paket vanilya
- 85 gr bitter çikolata
Yapılışı:
- Fırını 180 dereceye ayarlayın
- cupcake kalıplarınızı hazırlayın
- Bir kapta un, kakao, soda, kabartma tozu ve tuzu karıştırın
- Diğer bir kapta yağ ve şekeri yüksek devirlşi mikserle iyice krema haline helene kadar çırpın (Ben çırparken istediğim kıvamı bulamadığımı düşünerek biraz daha tereyağ ekledim)
- Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin. Vanilyayı ekleyin
- Un ve sütü azar azar ekleyerek karıştırın.
- Eritilmiş çikolatayıda ekledikten sonra kalıplara 2/3 si dolacak şekilde paylaştırın.
- Eğer benim gibi mini cupcake yapıyorsanız 10-12 dk pişirmek yeterli geliyor, normal cupcake yapıyorsanız 20-25 dk pişirmelisiniz.
Süslemeyi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz . Ben ganaş kullandım ve şeker hamuruyla minik çiçekler yaparak görüntüyü renklendirdim.
Sevgiler,

2 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

Müthiş bir görüntü..
Ellerine sağlık.

Sevgiler
Müge

Ferah Gülşen dedi ki...

Mügeciğim ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim. Sevgiler...