Çarşamba, Mayıs 19, 2010

EN TATLI 'MOLTEN MOCHA' KEK. PARMAKTAN SONRA :)...


Bu parmağın keke dalmasından sonra daha lezzetlendi kekimiz :).

Bir gafletle alçak bir yere bıraktığım kek Demir'in saldırısına uğradı. Nasılda unuttum etrafta ufak bir fare olduğunu.

Bu parmak bir kaç kez battı ve bir güzel yalandı... Anlıyacağınız parmaklarınızı yiyeceğiniz :) güzel bir tarif.



İçi akışkan kahveli olan bu keki iki kere yaptım ama her ne hikmetse bir türlü akışkan halinin fotosunu çekemedim. Öyle su gibi akmıyor tabii. İçinde hafif koyulukta bir sos var gibi düşünün.

İkinci denememde tarifi mochalıktan çıkardım, yani kahveli değil portakallı denedim o da çok güzel oldu.

4 kişilik

Malzemler:
-4 yemek kaşığı tereyağı
-2/3 su bardağı şeker
-100 gr çikolata
-2 tam yumurta
-2 ayrı yumurtanında sadece sarıları
-2 tatlı kaşığı filtre kahve ve ya Türk kahvesi
-1 tutam tuz
-1 silme tatlı kaşığı kabartma tozu.
-6 yemek kaşığı un

Yapılışı:
-Fırını 180-200 dereceye ayarlayın.
-4 fırın kabını (güveç kabıda olabilir) yağla ve şeker serpin.
-Tereyağı ve parçalanmış çikolatayı birlikte eritin, soğumaya bırakın. Mikrodalga fırında da olabilir.
-Yumurtaları, şekeri, kahve ve tuzu çikolatalı karışıma ekleyin.
- Kabartma tozu ve unu karıştırın sonra sıvı karışıma yavaş yavaş karıştırarak ekleyin. Çok karıştırmayın.
-Kablara bölüştürerek fırına verin, 10-12 dk pişirin. Fırınınıza göre 15-17 dk olabilir.

Kürdan testini yaparken kenarları sert ortası ıslak şekildeyken fırından çıkarın.

10 dk soğumaya bırakın. Tabağa çıkarıp üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun.

Sevgiler...

8 yorum:

benden, bizden... dedi ki...

O elin hali ne öyle Ferahcımmmm :))) tabi lezzetli olur yaptığın her şey formulü çözdüm :))))

Tuğba Agaci dedi ki...

Ne şirin parmaklaar ne lezzetli bir kek (: Her şey apaçık ortada bu resimde fazla söze gerek yok (:

Ferah Gülşen dedi ki...

Yaa evet tüm sır açığa çıktı demek :D...Güzel yorumlara teşekkürler.

boncuk mutfakta dedi ki...

Yerim o tombul tombul parmakları afiyet şeker olsun.

Pelin dedi ki...

O tombul parmaklar ne lezzet vermiştir kimbilir keklere .. Ben keki değil parmakları yemek istiyorum. Ellerine sağlık Ferahçığım.
Sevgiler

PASTASEHRİ dedi ki...

Ferahcığımmm ahh yerim ben o parmakları. vbenimde evde ki minik fareciklerde öyle pandispanyalara ya çimdik atılmış yada parmaklanmış : )) Tarif içinde teşekkrüler kahve tutkunu ben bunu kaçırmam

Ferah Gülşen dedi ki...

Gonca- Yenmez mi hiç :D.. Teşekkürlr canım.

Pelin-Canım valla Demirin eli her yere uzanmaya başladı,pastaları kurabiyeleri nasıl kaçıracağımı şaşırıyorum :). Teşekkür ederiz...

Fundacım ufaklıklarla işimiz zor gerçekten :). Tarifi beğenceğini umuyourum. Teşekkür...

daimamutfak dedi ki...

gerçekten lezzetlenmiştir. ne tatlı parmaklar bunlar böyle..yerim onları