Çarşamba, Ocak 26, 2011

BİR APERATİF: KURU FASULYE EZMESİ

fasulye ezmesi

Kuru fasulye sever aile olarak kuru fasulyenin her türlü yemeğini de zevkle yeriz. Göçmenlerin mutfağında sıkça kullanılır. Bildiğiniz yemeğin yanısıra çorbası, böreği de yapılır.

Geçen hafta annem çorbasını yapmak için fasulye haşladı ama miktar çok olunca  bende fazlasını hafta sonu gelen misafirlerimize aperatif olarak sunmak üzere ezme yaptım. Kızarmış ekmeğin üzerinde servis ettim.

Yalnız baştan söyleyeyim bu tarifler acı severler için. Çünkü acısız pek bir lezzeti olmuyor özellikle çorbanın.
Çorba tarifini bir sonraki posta bıraktım :).

Önce Ezme tarifi:

Malzemeler:


- 1 büyük kase kuru fasulye

- 2 iri diş sarımsak

- Göz kararı zeytinyağı

- 1 yemek kaşığı biber salçası

- Baharat (arzu ettiğiniz şekilde olabilir ben kimyon, karabiber, toz kırmızı biber, pul biber kullandım)

- yarım limon suyu

Yapılışı:

- Fasulyeleri kabuklarını ayırabilmek için süzgeçten ezerek geçirin.

- içine limon suyunu, ezilmiş sarımsağı, baharatları, tuzu ve salçayı  karıştırın.

- zeytinyağı ekleyin. Göz kararı diyorum çünkü tadına bakarak ekleyin Çok kuru bir kıvam olmasın.

- Dilerseniz ince çekilmiş taze soğan da karıştırabilirsiniz.

- Kızarmış ekmeklerin üzerine sürün ve kaşar rendesi ile ve dere otu ile süsleyin.

Bu ezmeyi dip sos olarak da kullanabilirsiniz.

Uyarı: Kızarmış ekmek üzerinde sunacaksanız servisten hemen önce hazırlayın ki ekmeklerin kıtırlığı bozulmasın. Bekledikçe yumuşuyorlar.

Afiyet olsun...

5 yorum:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

yeni tarifler öğrenmeye bayılıyorummm,çok iyi fikir gerçekten
ellerine kollarına sağlık canım
sevgi dolu öpücükler

Damak Tadı dedi ki...

Fasulye ve türevlerini hiç sevmediğim halde çok güzel görünüyor..Güzel bir fikir oldu aperatif sunumlar için..Ellerine sağlık..Sevgiler..

Ferah Gülşen dedi ki...

Zeynep tarifi beğenmene sevindim. teşekkür ederim yorumun için :). sevgiler.

Gülcüm fasulye sevmediğin halde guzel yorumun için teşekkürler canım. Sevgiler, öpüyorum.

casminella dedi ki...

Ellerine sağlık...

Ferah Gülşen dedi ki...

Casminella teşekkür ederim...sevgiler.