Pazar, Ocak 23, 2011

SOĞAN KAVURMALI PATATES SALATASI

patates salatası

Haftaya sayfamda alışık olmadığınız bir tarifle başlıyorum. Pasta, kurabiyeden başka şeyler yapmadığımı sanmayın :). Bu hafta size tatlıdan uzak bir kaç tarif vereceğim. İlki patates salatası.

Hafta sonu gelen misafirlerimiz için yaptıklarım arasında bu patates salatası da vardı. Friend Feed de ki arkadaşlarımdan Gonca'nın isteği üzerine de tarifi yayınlamaya karar verdim.

Herkesin patates salatası yapma tarzı farklı olabilir, gerçi, üç aşağı beş yukarı aynıdır.

Ben annemin usulü yapmayı seviyorum. Tüm malzemeler eklendikten sonra yağda kavrulan beyaz soğan ve salça ekliyoruz daha lezzetli oluyor. Eğer bu şekilde denemediyseniz tavsiye ederim.

Malzemeler:

- yarım kilo patates

- yarım demet maydanoz

- yarım demet dereotu

- yarım demet taze soğan

- 1 adet orta boy beyaz soğan

- 1 yemek kaşığı salça (eğer acı seviyorsanız acı biber salçası ile karıştırabilirsiniz)

- limon

- sıvıyağ

Yapılışı:

- Patatesleri iyice yıkayıp haşlayın, soğuduktan sonra küp küp doğrayın.

- yeşillik malzemeleri ince ince kesin patateslere ekleyin. 

- limon, yağ ve tuzu ekleyin.

- en son, küçük küçük doğradığınız beyaz soğanı 3-4 yemek kaşığı sıvı yağda hafif kavurduktan sonra salçayı da ekleyip 1-2 dakika daha kavurun, ılındıktan sonra patateslerin üzerine dökün ve salatayı iyice karıştırın.

Salatalık ve maydanozla süsleyip servis edin.

Afiyet olsun.

Herkese iyi haftalar.

2 yorum:

Handmade with love by G dedi ki...

Yarın deniyorum kesin... ellerine sağlık Ferah'cım :) ve çok çok teşekkürler ;)

Ferah Gülşen dedi ki...

Umarım beğenirsin Goncacım... Öptüm