Pazartesi, Kasım 26, 2012

ÇİKOLATALI CUPCAKE


 Uzun zamandır tarif yayınlamadım. Sizlerle tarif paylaşmayı özlemişim :).

Ara ara çikolatalı cupcake tarifleri denemiştim. Bazılarını yayınladım ama bunu yayınlamamıştım ani sanırım :). Genelde birbirlerine benziyorlar. Kimisinde çikolata var kimisinde bol kakao ama neticede hepsi çikolatalı ve hepsi güzelll.


Çikolatalı kekten daha güzel ne olabilir ki :).


Bu tarifi denediğimde anneler günü haftasıydı ve cupcakelerle birlikte kurabiyeler de yapmıştım ve cupcakeleri kurabiye çiçeklerle süslemiştim.

Malzemeler:

- 2 bardak toz şeker
- 1 ¾ bardak un

- ¾ bardak kakao

- 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu

- 1.5 tatlı kaşığı karbonat
- yarım tatlı kaşığı tuz

- 2 yumurta
- 1 bardak süt
- Yarım bardak sıvıyağ

- 2 tatlı kaşığı vanilya

- 1 su bardağı kaynar su

 Yapılışı:

-          Cupcake kağıtlarını yağlayıp kalıba diziniz, fırını 180 dereceye ayarlayınız

-          Geniş bir kapta şeker, un, kakao, kabartma tozu, karbonat ve tuzu karıştırın

-          Yumurta, yağ, süt ve vanilyayı ekleyip orta hızda 1 dakika çırpın

-          En son kaynamış sıcak suyu ekleyin (karışım bayağı akışkan olur ama bu normaldir)

-          Kalıpların 2/3 si dolacak şekilde karışımı paylaştırın.

-          Yaklaşık 25 dakika pişirin

Not: Karışımı dar ağızlı bir ölçü kabına boşaltırsanız kaplara daha kolay bölüştürürsünüz.
İyi haftalar, sevgiler
Ferah

Hiç yorum yok: