Pazartesi, Kasım 12, 2007

BLOG BAHANE PASTA ŞAHANE :))

Sakın kendimi beğenmişlik yaptığımı sanmayın sadece laf öyle geldiği için söyledim. Ama pasta yapmak için blogumu bahane ettim bu doğru :).
Blogumu kutlamak için geçen hafta bu pastayı yapmıştım. Tema olarak Basil'i seçtim. Basil gördüğünüz sevimli kutup ayısı. Kendisi kızımın odasının duvarlarını süslüyor :). Renginin Lila ağarlıklı olmasından dolayı Basil'i seçtim. Hem kızımın da hoşuna gitsin istedim Damla pastayı görünce ' aaaa benim odamdakinden ' diyip heyecanla teyzesini çekiştirip göstermek için odasına götürdü. Gerçekten mutlu olmuştu. Pastanın adı: Basil Dreams of Flying
Mümkün olduğunca orjinaline sadık olmaya çalıştım ama kelebeklerle oynamadan yapamadım. Gerçi Basil'de pastama biraz büyük geldi :)

Önce duvar kağıdından kalan parça üzerinde yağlı kağıda kopya çektim sonra o şablonu şeker hamurunun üzerine koyup ucu keskin sivri bir bıçakla hatlarını kesip çıkardım.

Yine 23 cm lik kalıbımı kullandım. Bu sefer sade kek yapmak istedim ve kremasınıda vanilyalı olarak seçtim. İçine de böğürtlen ve parça çikolata koydum.
KEK:
4 yumurta
4 fincan un
3.5 fincan toz şeker
1 fincan süt
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
60 gr bayaz kuvertür çikolata
1 tepeleme fincan tereyağ (oda sıcaklığında)
yarım çay kaşığı tuz
YAPILIŞI:
Fırınımızı 180 dereceye ayarlayın. Kalıbımızı, dibini yağlayıp parşömen kağıdımızı koyup hazırlayın. Bir kasede un, kabartma tozu, vanilya ve tuzu karıştırın. Terayağ ve şekeri beraber şeker eriyinceye kadar çırpın. Benmarie yöntemiyle erittiğimiz çikolatayı terayağlı karışıma ekleyin. Teker teker yumurtaları ve sütü ekleyip çırpmaya devam edin. En son unlu karışımıda ekleyip biraz daha çırptıktan sonra kalıba dökün. Yaklaşık 35-40 dk pişirin. Kürdanla pişip pişmediğini kontrol edin. Çıkardıktan sonra bir iki dakika kalıpta kaldıktan sonra keki kalıptan çıkarın. Soğumaya bırakın. Soğuyunca streçleyip ertesi güne kadar bekletin.
KREMA:
1 lt süt
3 kahve fincanı un
1 su bardağı toz şeker
125 gr tereyağ
1 pkt vanilya
Sütle unu iyice karıştırıp ateşe alın. Hafif koyulaşınca toz şekerini ekleyin. İyice koyulaştığında ateşten alıp içine vanilyayı ekleyin. Ilınınca mikserle 5 dk çırpın. iyice soğumaya bırakın. Sonra Buzdolabına koyup kremanın kendisini toparlamasını bekleyin. Yaklaşık 2-3 saat kalırsa daha güzel bir kıvam oluyor.
Kreması biraz sulu oldu o yüzden içine bir iki kaşık nişasta atsamıydım diyede düşündüm. Ama şu da var ben sabırsız ve aceleci olduğum için buzdolabında bekletme faslını çok uzun tutmadım.
Sonuç: Çikolatalı pandispanya ve kremayı tercih ederim :).
Sevgiler....

5 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok başarılı bir pasta olmuş,ellerine sağlık.

Blogun ise çok hoş.Hayırlı olsun ve aramıza hoşgeldin diyorum..)

Sevgilerle

Ferah Gülşen dedi ki...

çok teşekkürler. Ziyaretin beni mutlu etti. Güzel paylaşımlara.

Cafe Gusto dedi ki...

Bloğun hayırlı olsun çok güzel bir pasta olmuş.Ellerine sağlık.sevgiler...

Gönül dedi ki...

canikom pastan çok güzel görünüyor ellerine sağlık....sevgilerimle

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Merhaba Ferah,
Ellerine sağlık, çoook cici bir pasta bu:))
Sevgiler sana ve tatlı kızına...