Çarşamba, Kasım 14, 2007

KREM PEYNİRLİ MİNİ SANDVİÇLER



Uzun zamandır sadece pasta, kek ve kurabiye yaptığımı farkettim. Özellikle yeni yaptığım Marshmellowlu browni kurabiye tarifinden önce artık bir tuzlu iyi gider diye düşündüm. Hayat gerçekten tatlısı ve tuzlusuyla güzel.

Her zaman yaptığım mayalı poğaçamdan yapıcaktım sonra hani şu pastanelerde rastlamışssınızdır içi krem peynirli dışı kaşar peyniri rendesi olan minik sandviçler geldi aklıma. Çokta severim. Kendi tarifim yerine Oktay ustanın kitabına başvurdum çünkü orda bunun tarifi vardı.
Hamur için:

500 gr un

yarım paket yaş maya (20 gr)

1 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 tatlı kaşığı tuz

2 çorba kaşığı toz şeker


Kaba ılık süt, maya ve sıvıyağı koyup karıştırıp eritiyoruz. Üzerine unu, toz şekeri ve tuzu ilave edip az suyla hamuru tutuyoruz. Suda ılık olacak. İyi yoğrulmuş hamur olması gerekiyor. Hamuru 5 dk beklettikten sonra ufak parçalar alıp mekik şekli ve ya isterseniz yuvarlak olarak şekil verip tepsiye diziyoruz, üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz ve mayalanması için bekletiyoruz. Mayalanması demek hamurun bir buçuk iki katına çıkması demek. Fırını önceden ısıtıp 180 derecede pişiriyoruz.
İçine ben beyaz krem peynir ve normal beyaz peynir karıştırıp koydum biraz taşırarak sonra kaşar peyniri rendesine batırdım. Siz isterseniz içine dilim peynir domates koyabilirsiniz.
Şefimiz yanında iyi demlenmiş çay öneriyor :)).
Sevgilerimle,

Gelecek tarif: Marsmallowlu Brovni Sandviç Kurabiye


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayırlı olsuna gelmeye geçmi kaldım ?
Kaldımsa da kaldım...Hoşgeldin Pastanilla !! Hoşgeldin aramıza!!

Basil pastan çok sevimli olmuş..Yepyeni tariflerde görüşmek üzere.......

Sevgiler

Pastanı Seç dedi ki...

valla bende bunlara bayıldım doğrusu.Seninkilerde pek güzel olmuş.
Ellerine sağlık canım..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

pastalilacığım,
Ellerine sağlık,bu arada linklerine eklenmiş olmak beni çok mutlu etti:))Teşekkür ederim.
Ayrıca cafe'ye de her zaman beklerim. Adres ise özelinde:))
Sevgiler ve miniğe öpücükler......

Gönül dedi ki...

offfff yaa ne güzel görünüyorrrr bende istiyorum..ellerine sağlık canikom..sevgilerimle