Salı, Kasım 06, 2007

LİMONLU MİNİ CHEESECAKELER

Çok eskiden bir yerden fotokopi çekmişim bu cheesecakein tarifini sanirim çalıştığım zaman ama hangi kitaptan fotokopi çekildigi meçhul. Ayni kitaptan bir kaç değişik tarifim daha var onlarida ilerde yapmayi dusunuyorum. Yani diyeceğim kaynak belirtemiyorum. Daha çok çocuklara yönelik tarifler olduğunu söyleyebilirim.
Fotoğraf çok sade kaldi farkindayim aceleyle çekildi çünkü o yüzden süsleyemedim :).
Ama tarif çok pratik.













Cheesecake tarifi:
7-8 adet burçak bisküvi (ben biraz daha fazla kullandım. göz karariyla sayisini kendiniz ayarlayabilirsiniz)
50 gr erimiş tereyağı (gerekirse bir çk kaşığı da fazla koyabilirsiniz)
225 gr şeker
225 gr krem peynir(pınar beyaz kullandım)
2 yumurta
limon suyu

Fırını 160 dereceye ayarlıyoruz. Bisküvileri ufalayarak tereyağla karıştırıp muffin kalıplarına bölüştürüyoruz. Kaşık yardımıyla dibine doğru bastıyoruz. Yumurta, şeker, krem peynir ve limon suyunu beraber çırpıyoruz. Karışım bana çok sulu göründüğü için dayanamayıp tarife müdahele ettim ve iki kaşık un kattım. Ama sonra anladim ki hic gerek yokmus. Karışımı kalıplara biraz boşluk kalacak şekilde bölüştürüp fırına verelim. Yaklaşık 25 dk pişecek. fırınına göre değişebilir bu süre. O yüzden siz yinede kontrol edin hafif yumuşakken çıkması gerekiyor. Üstünün rengi hafif kızardı mı tamam demektir.


Üstünü meyve sosu, çikolata ve ya taze meyvelerle süsleyebilirsiniz. Ben limonlu glazur hazırladım.Pudra şekerini limon suyuyla karıştırıp bir tatlı kaşığı kadarda nişasta ekledim ve orta ateşte koyulaşıncaya kadar karıştırdım sonrada cheesecakelerin üstüne sürdüm.

Hiç yorum yok: