Pazartesi, Şubat 23, 2009

ZEYTİN EZMELİ AÇMA


Açma en sevdiğim hamur işlerinden biridir. Ve tabii ki zeytinlisi. Çalıştığım dönemde her sabah Etiler'de ki Venüs pastanesinden zeytinli açma alırdım. Büyük ve bol zeytin ezmeli olurdu :). Özlemişim o günleri.
Bu açmalar kızımın okulundaki piknik faaliyeti için yapıldı dün akşam. Bu havada ne pikniği demeyin muhtemelen sınıfta evcilik oynayacaklar :).
Demir beyimiz uyanmadan biran önce tarifi yazayım.
Malzemeler:
- 6 bardak un
- 1 paket kuru instant maya
- 2 bardak ılık süt
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı şeker
- Zeytin ezmesi
- 100 gr eritilmiş margarin
- 1 çay bardağı sıvı yağ
Yapılışı:
Unu eleyip maya ile karıştırın. Ben kuru maya olmadığı için yarım paket yaş maya kullandım. Eğer yaş maya kullanırsanız önce ılık sütte eritin şekerle birlikte, biraz beklettikten sonra diğer malzemeleri ekleyin. Yağlar hariç, aman hemen yağlarıda koymayın onlar sonra kullanılacak.
Hamuru yoğurup ceviz büyüklüğünde toplar yapıp üzerlerini bir bezle örtün. Sonra bu topları tek tek yufka inceliğinde açın. Üzerlerine bir fırça yardımıyla yağ karışımını ve sonra zeytin ezmelerini sürün. Açtığınız gözlemelerden iki tane alın ve üst üste koyun. Rulo şeklinde sarın, uçlarından tutun ve ters yönlere çevirerek burun ve yağlanmış tepsiye salyangoz şeklinde yerleştirin. Diğer gözlemelerede iki iki aynı işlemi yapın.
Üzerlerine tarifte yumurta sarısı sürün diye belirtmemiş ama ben yine de daha güzel olur diye sürecektim, tarifin etkisinde kaldım sanırım, sürmeyi unuttum ve fırına öyle verdim. Yumurta sürülürse daha iyi olur bence çünkü bu şekilde üst kısmı biraz kıtır oldu. Ama o şeklide sevenlerinizde olabilir. 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirin.
Diğer tarifte buluşmak üzere, artık ne zaman bilemem :)
Afiyet olsun.

1 yorum:

Disalce dedi ki...

tamda aklımdan ne pikniği diyordum ki cevabını yazmışsın..

ellerine sağlık...nefis görünüyor...