Salı, Mart 10, 2009

MİNİ BROWNIE


Damla'nın yuvasında ki paylaşma günü için yapıldı bu mini kapkekler. Bu ayki tema da kelebek ve bahar olunca süslemesini de kelebekler oluşturdu. Royal icingle süsleme yapmak çok zevkli ama uğraştırıyor biraz. Kullandığım süsleme tekniği biraz daha uğraştırıcı. Önce yağlı kağıt üzerine kelebek kalıbından şekli çizdim sonra ters çevirerek hatların üzerinden royal icingle geçtim. Önce hazırladığım royal icingi kaplara bölüştürerek istediğim renklerde gıda boyası ile renklendirdikten sonra yağlı kağıttan yaptığım sıkma poşetlerine doldurdum. Sonra kafama göre kelebekleri süslemeye başladım.

Yaptığınız süslemeleri bir kenara koyup iyice kurumalarını beklemelisiniz. Yoksa kağıttan çıkarırken çatlamalar ve kırılmalar oluyor. Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi.



Bu tür çalışmaları Damla ile yapmak hoşuma gidiyor ama bazende eğer dar zamanınız varsa ve bu çalışmayı sadece faaliyet olarak yapmıyorsanız problemli oluyor, sağolsun her işin içinde olmak istediği için:).

Bende o okuldan gelmeden bitirmeye çalıştım. Süslemelerin kurumalarını beklemeden ve çatlamalarına aldırmadan :) kapkeklerin üstüne yerleştirdim.



Damla geldiğinde gördüğü manzara karşısında şaşkın ve sevinç doluydu, yüzündeki o ifadeyi görmekse beni çok mutlu etti. Biz anneler başka ne isteriz ki...

Gelelim mini brownielere..... Bayağı ıslak ve bir o kadarda lezzetli. Malzemeler karışınca bunun unu eksik falan diyipte eklemeyin çünkü bayağı cıvık bir kıvam oluyor. Pişme süreside az tutuluyor. Yalnız size tavsiyem bu tür kekleri durdukça lezzetlendiğinden yaptıktan sonra tüketmeden en az 3 saat bekletmeniz en iyisi bir gece önceden yapılmasıdır.

Tarif sevgili Işıl'a ait.


Malzemeler:

- 2 yumurta

- 1 + 1/3 su bardağı şeker

- 1 çay bardağı süt

- 1 çaybardağı sıvıyağ

- 1 + 2/3 çay bardağı un

- 2 çay kaşığı kabartma tozu

- 1 pkt vanilya

- 2 tepeleme yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

Fırını ısıtın. Şeker ve yumurtaları iyice çırpın, yağ ve sütü ekleyin en son kuru malzemeleri eledikten sonra sıvı karışıma ekleyip biraz daha çırpın ve kağıt kaplara 2/3 ü dolacak şekilde paylaştırın. 160-170 derece fırında yaklaşık 20-25 dk pişirin. Kekin içi çok pişmeyecek kürdan testi yaparsanız kek hafif yapışmış kıvamdayken çıkarın. Eğer benim gibi mini kağıtlar kullanacaksanız o zaman pişirme süresi daha da az olmalı unutmayın.

Ben bu ölçülerle 24 mini 6 büyük kapkek çıkardım. Bilginize.

Royal icing yapımı:

- 1 yumurta akı

- 250 gr pudra şekeri

- 1- 2 damla limon

- gıda boyası.

Malzemeleri iyice karıştırın, en son gıda boyası ile dilediğiniz miktarda renklendirin.

Sevgiler,

3 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çoook ciciler canım çoookkk :)))

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerine saglik canim. Iyi haftalar diliyorum.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Rengarenk çok güzeller... Şeker hamurunun üzerini royal ıcıng ile süsleyebilirmiyim acaba...

Ellerinize sağlık... Sevgiyle...