Salı, Mart 24, 2009

ÇİKOLATALI TART SUFLE


Tarifler arasında bu kadar ara vermek hiç hoşuma gitmiyor aslında. Elimden geldiğince yeni bir şeyler denemeye çalışıyorum. Ama yapmak istediklerimin listesi uzadıkça zamansızlık bir o kadar artıyor. Geçen hafta bir kaçamak yapıp Kartalkaya'ya gittik. Bu sene İstanbul'da kara hasret kaldık, Kartalkaya'da ise fazlasıyla hasret giderdik :). Orada yılın bu zamanın da hiç bu kadar kar yağışı görmemiştim. Çok güzeldi çok. O beyazlar içinde insan tüm yorgunluğunu ve sıkıntılarını unutuyor gerçekten.


Geçenlerde Hometv'de yayınlanan Tatlı Dakikalar programından aldım bu tarifi. Verilen tart hamuru malzemelerini ben yarıya indirdim. Ama burada, verilen tam ölçüyü yazıyorum. Tart hamurundaki şeker miktarı bana az geldi eğer fazla tatlı sevmezseniz ideal ama benim için değil. Bir dahaki sefere şeker miktarını arttırmayı düşünüyorum. Hatta çikolata dolgunun şekeri bile kandırmadı yediğim her lokmaya pudra şekeri serptim :).


Mini tart kalıplarım olmadığı için ben 12 li muffin kalıbımı kullandım. Nedense hiç heves etmemişim mini tart kalıbı almayı, pek sevmiyorum tartoletleri falan sanırım ondan.

Malzemeler:

Tart için

-500 gr un

-100 gr pudra şekeri (arttırılabilir)

-50 gr fındık tozu (ben badem tozu kullandım)

-2 yumurta

-300 gr margarin

-vanilya

dolgu:

-130 gr bitter çikolata

-180 gr krema

-1 yumurta

-2 yumurta sarısı

-vanilya

Yapılışı:

Unu tezgaha ya da bir tepsi içine boşaltın fındık tozu ve pudra şekeri ile karıştırın. Ortasını açıp yumurtaları kırın. Margarini ve vanilyayıda ekledikten sonra iyice yoğurun. Buzdolabında 20-25 dk bekletin.
Kremayı kaynatın. Kaynayınca ateşten alıp içine parçaladığınız çikolatayı azar azar ekleyin. İyice eriyip karıştırdıktan sonra bir yandan çırparken bir yandan yumurtaları ekleyin. Yumurtaları önceden çırparsanız kolaylık olur. En son vanilyayı ekleyin.
Tart hamurunu açıp kalıplar ölçüsünde kesip kalıplara yerleştirin. Çikolata karışımını paylaştırın ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dk pişirin. Benim yarıya indirdiğim tart hamuru malzemeleriyle 10 adet çıktı. hatta hamur kaldı onları da kurabiye yaptım.

Sufleyi çıkardıktan sonra pudra şekeri serpip ılık olarak yanında dondurma ve meyvelerle servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

3 yorum:

saniyesultan dedi ki...

resimleri göremedim ama merak da ettim doğrusu. ellerinize sağlık hiç denemediğim bir lezzet.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çoookkk beğendiiiiimmmm çoookk ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

cnm süper görünüyor.şekeri fazla kullanarak en kısa zamanda deneyeceğim.tatlı yiyorsak tatlı gibi olmalı değilmi?:):)