Salı, Aralık 08, 2009

LİMON KREMALI LİMONLU CUPCAKE VE HAMARATDİVA :)



Merhaba, yine çok ara verdim biliyorum... gerekçelerle lafı fazla uzatmak istemiyorum.

Bugün size hayatımda bir yenilik olan Hamarat Diva'dan bahsetmek istiyorum.

Hamarat Diva yeni bir portal. Daha çok yeni ama içeriği çok geniş, daha da genişleyecek. Tüm hamarat ve diva hanımlara açık, her şeyden bahseden bir portal. Hamarat hobi, hamarat alışveriş, hamarat mutfak ve sımsıcak köşe yazarlarıyla kadınların vazgeçilmezi olma yolunda emin adımlar atan bir site.
Hamaratdiva
Ben de bundan böyle her pazartesi hamarat mutfak kategorisinde 'Çocuklu Hayata Tarifler' köşemde olacağım. Buradaki tariflerden farklı olarak çocuklara, bebeklere yemek tarifleri, sunumlar, parti yiyecekleri ve daha bir çok anne ve çocukları ilgilendiren konularda bilgi vereceğim.

Hamarat Diva ailesine katılmak güzel bir yenilik ve heyecan benim için. Sevgili editörümüz hamaratdiva'nın yaratıcısı Enhar Koç'a beni bu aileye dahil ettiği çok teşekkür ediyorum.

Sizi orada da bekliyorum :).

Gelelim Cupcake tarifimize.
Ben cupcakeleri ikiye bölüp arasına krema sürmeyi tercih ettim ama siz içine dolgu yapabilirsiniz.
Gerekli malzemeler:
CUP ölçüsü : yaklaşık, klasik 1 su bardağından 1 parmak eksik.
- 3 cup un
- 1 yemek kaşığı kabartma tozu
- 1/2 tatlı kaşığı tuz
- 1 cup tereyağ
- 2 cup şeker
- 4 oda sıcaklığında yumurta
- 3 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi, ve 2 yemek kaşığı limon suyu
- 1 tatlı kaşığı vanilya
- 1 cup buttermilk (bir bardak süte 1 tatlı kaşığı limon suyu koyup 5 dakika bekletin)

1. Fırını 180 dereceye ayarlayın. Muffin kağıtlarını hazırlayın. Un, kabartma tozu ve tuzu karıştırın.

2. şeker ve tereyağını orta hızda mikserle iyice yumuşak bir kıvam olana kadar çırpınçBirer birer yumurtaları ekleyip iyice çırpın. vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyin.
Unu 3 kerede karışıma ekleyin. aralarda yavaş yavaş buttermilk ve limon suyunu ekleyin.
3. Karışımı kağıtlara yarısına kadar bölüştürün ve fırına verin. 25 dk sonra kürdan testinizi yapın.
Limonlu krema:

- 1 1/2 cup şeker
- 6 yemek kaşığı mısır nişastası
- 1/4 tatlı kaşığı tuz
- 1/2 cup limon suyu
- 3 büyük yumurta sarısı, iyice çırpılmış
- 2 yemek kaşığı tereyağ
- 2 tatlı kaşığı limon rendesi
Yapılışı :

Şeker, tuz ve nişastayı karıştırıp bir kaba alın. 1/2 cup soğuk su ve limon suyunu ekleyin. Orta ateşte yavaşça karıştırarak pişirin. yumurta ve yağı ekleyin. Tahta kaşıkla koyulaşana kadar karıştırmaya devam edin. 1 1/2 cup sıcak su ekleyin ve tekrar koyulaşana kadar akrıştırın.
Ateşten alın ve limon rendesini ekleyin. Bu krema 1 hafta dolapta bekleyebilir.
NOT:
Şekeri daha az miktarda kullanabilirsiniz bana biraz şekerli geldi. Ve su yerine süt olursa da daha güzel olur gibi geliyor ki ben fazla koyulaştırınca biraz süt ekledim.
Çikolatalı tatları özledimmm. Kesinlikle bir sonraki tarif çikolatalı olacak :)).
Sevgiler,


Hiç yorum yok: