Perşembe, Ocak 20, 2011

YOĞUN ÇİKOLATALI KURABİYE

karamelli kurabiye

Geçtiğimiz ay yaptığım bu enfes kurabiyelerin tarifini yayınlamak da geciktim. Bu güzel lezzetten sizi mahrum bıraktım özür dilerim :).

Ağızda hemen dağılan değil, ısırıp biraz çiğnedikten sonra tadına varabileceğiniz bir kurabiye.

Bu tarifin orijinalinin de kurabiyenin üzerine naneli çikolata kullanılmış. Ben normal çikolata ve karamel kullandım.

Hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler:

- 3/4 cup tereyağı

- 1 1/2 cup esmer şeker (ben normal şeker kullandım)

- 2 yemek kaşığı su

- 2 yumurta

- 2 172 cup un

- 2 1/4 cup parça çikolata

- 1 1/4 tatlı kaşığı karbonat

- 1/2 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

- Büyük bir kaba tereyağı su ve şekeri koyun. Benmari usulü tereyağını eritin, içine çikolata parçalarını ekleyin ve çikolatalar eriyinceye kadar karıştırın. Bir kenara alarak 10 dk kadar soğumaya bırakın.

- Un, karbonat ve tuzu ayrı bir yerde karıştırın.

- Yüksek hızda mikserle yumurtaları birer birer çikolatalı karışıma ekleyerek karıştırın.

- Mikserin hızını yavaşa alıp kuru malzemeleri de ekleyin. (karışım biraz cıvık olabilir, un eklemeyin)

- Hamuru 1 saat kadar buzdolabında bekletin.

- Fırını 175 dereceye ayarlayın.

- Tepsiye yağlı kağıt yerleştirin.

- Hamurdan ufak parçalar koparıp toplar halinde 2 cm ara ile tepsiye dizin.

- 8-10 dk pişirin. Aman fazla pişirmeyin :).

Bundan sonrası size kalmış. Kurabiyelerin üstüne ister karamel, ister çikolata kullanır isterseniz sade bırakırsınız.

Karamel:
Toz şekeri yavaş ısıda eritin, yakmayın. İçine tereyağı ve yavaş yavaş ılık süt ekleyerek karamel hafif koyu kıvama gelene kadar karıştırın. (aman şekere dikkat sakın parmağınızın ucuyla bile tadına bakayım falan demeyin.)

Katılaşırsa biraz daha tereyeyağı ve süt ekleyin. Biraz deneme yanılma yöntemiyle olacak ama zamanınız varsa tecrübe edersiniz.
Yok çikolata koyalım derseniz ince çikolatalardan mesela napoliten çikolata kullanabilirsiniz, kurabiye fırından çıkar çıkmaz birer tane kurabiyelerin üzerine yerleştirin ve erimesini bekleyin. Kaşık yardımı ile yayabilirsiniz.


Bu arada sevgili Cenk (cafe Fernando) sayfasında ölçü bilgilerini detaylıca anlatmış. Oraya bir göz atın derim.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: