Cuma, Nisan 29, 2011

YEMEK YARIŞMASI


Geçen ay bir yemek yarışmasındaydım. Ama durun heyecanlanmayın hemen :). Bir dergi, Tv ve ya özel bir kuruluşun yarışması değil.

Friend Feed'den tanıdığım çılgın arkadaşım, takma ismi ile hitab ediyorum Aynebilim'in (gerçek adı Sevil bu arada) düzenlediği, Show Tv deki 'Yemekteyiz' tarzı bir yarışma.. Adı da TIKINIYORUZ :). Evet tıkınıyoruz ne var bunda :).

Bizim farkımız;

bu yarışmada kötü eleştiri yoktu yemeklere çemkirmek yoktu, saygısızlık yoktu, bu yarışmada arkadaşlık ve güzel yemekler vardı...

Ha unutmadan ucunda bir de hediyemizde vardı tabii ki...

Tatil fırsatları sunan Piriveta'dan çift kişilik haftasonu tatili :).

Kısaca yarışmaya nasıl dahil olduğumdan bahsedeyim önce...

'Aynebilim' bana 'böyle böyle bir yarışma düzenliyorum sen de katılır mısın?' diye bir mesaj attı. 'Yemek yarışması mı?' diye garipsedim önce pasta olsa tamam da :)...

Katılmamak için bir sürü bahane sıraladım. 'Yemekde iddaalı değilim, 'ben size tatlı yaparım pasta yaparım, heyecandan ve sakarlığımdan geçilmez, beceremem vs' derken tatlı dili ile beni kandırmayı başardı kendileri :). İyi ki de ikna etmiş. Yoksa bu güzel deneyimden mahrum kalacaktım.

Yarışmaya katılacak bir kaç arkdadaşımızın son anda yaşadıkları bazı tatsız olaylar sebebi ile 5. kişi değişti, sonunda 5 kişi iken 4 kişi kaldık...

Yarışmacılardan biri, bloğunu, yemeklerini çok severek takib ettiğim ve bu yarışma sayesinde tanışma fırsatı bulduğum 'Sağlıklı Mutfak' ın sahibesi Hilal' di...  Hilal'ciğimin de olması bu yarışmaya katılmamda etken oldu diyebilirim...

Diğer yarışmacımız adının deşifre edilmesini istemeyen bir arkadaşımızdı. Kendisini bu yarışmada tanıdım. Ona da yapımcımız 'powerpuff' adını taktı :)..

4. yarışmacımız da organizatörümüz 'aynebilim' di... İptaller söz konusu olunca yarışmanın devam etmesi için kendisi de katılmaya karar verdi.

Menülerimiz hazırlandı ve 4 hafta boyunca hafta sonları birimizde buluşarak yemeklerimizi yedik puanlarımızı verdik.

Herkes çok özenli ve de çok güzel menüler hazırlamıştı. Eğlendik, güldük, yedik, içtik yeni tatlar öğrendik.

Tamam, çok uzun oldu kabul ediyorum, ama o kadar keyif aldım ki bu yarışmadan, her anını anlatmak istiyorum. Neyse yarışma detaylarını aynebilim'in bu yarışma için henüz hazırlamaya başladığı siteye  bırakıyorum ve sonuca geçiyorum.

İşte derecesine göre menülerimiz :)...

Benim Menüm

2. SAĞLIKLI MUTFAK HİLAL

Hilali'n yaptığı herşey çok lezizdi gerçekten. Topik ve bruscetta aklımda kalan değişik lezetler.  Barbunya delisi olarak pilakiyi de es geçemiycem harikaydı. Hilalcim bir kez daha ellerine ve de güzel yüreğine sağlık arkadaşım. İyi ki bu yarışmaya katıldım iyi ki seni tanıdım...
3. POWERPUFF :)

Gizemli arkadaşımızın güzel yemeklerinden en çok fesleğenli marine levrek ve baharatlı humusunu beğendim. Ellerine sağlık... Levrek tarifi için buraya bakın. Hilal bu tarife bloğunda yer verdi. Denemenizi tavsiye ederim.

4. AYNEBİLİM

 Sevil arkadaşım çok samimi, çok bizden yemeklerle karşıladı bizi. Karnıyarık, pilav ve cacık favorim yemeklerim arasındadır. Arkadaşının bekar evinde bizi ağırladığı için biraz zorlandı ama sıcaklığı ve paçangası ile kalbimizi fethetti. Ah ayncımmm o ne paçanga böreği idi öyle hala aklımda.

Yarışmanın sonunda arkadaşlar beni 1. liğe layık gördüler, çok teşekkür ediyorum, sürpriz bir sonuç oldu bu benim için aslında. Çok özenle hazırlandım en iyi şekilde yemeklerimi sunmaya çalıştım ama 1. liği yine de beklemiyordum ne yalan söyleyeyim...

Yarışmadan çok, böyle değişik bir organizasyonda bulunmak çok keyif vericiydi benim için. Hayatıma renk kattı.

Bu yarışma devam edecek. Sizde hayatınızda değişiklik arıyorsanız, yemeklerinize güveniyorsanız, bloğunuz olması şart değil, benimle ve ya Sevil'le irtibata geçebilir. Sevil'in mail adresi:sevilmac@gmail.com.

Kazandığım tatili de iple çekiyorum. Bir bahane ile hafta sonu kaçamağı yapacağız fena mı? :) Teşekkürler Piriveta.

Bugünlük bu kadar yeter,  bir sonra ki postumda yarışma hazırlığıma ve menüme detaylıca bakarız.

Herkese iyi haftasonları...





2 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Ferahım yazdıkalrından çok duygulandım. Gerçekten yarışmanın bana kazandırdığı en kıymatli şey seni tanımaktı. Güzel sözlerin için ayrıca teşekkür ederim. Duygular karşılıklı. Harik abri tatil diliyorum sana canım. Tektar tebrik ederim:)

Ferah Gülşen dedi ki...

canımmm sen de benim için kıymetlisin. öpüyorum seni...