Pazartesi, Mayıs 02, 2011

YARIŞMA YEMEĞİ TARİFLERİM 1

Sıra geldi yarışma yemeklerine. Bu yarışmanın hatırına bloğumda, konsept dışı tariflere yer vereceğim :).

Yapmış olduğum meze ve yemek tariflerini 2 ayrı post olarak yazmak istiyorum. Sadece tatlı tarifimi arşivimde yer alması için ayrıca yazacağım.

Yarışma sırası bana gelene kadar acayip heyecanlandım. Günler öncesinden menüm ve malzemelerim hazır olmasına rağmen yine de yetişememe endişesi taşıyordum.

Soframı bile acele ile nasıl hazırladım nasıl fotoğrafladık görüyorsunuz :). İçleri tozlanmasın diye kapalı olarak koyduğum bardakları bile normal haline getirmeden fotoğraf çekmişiz :))).

İşe, arkadaşlarıma bir hoşluk olması adına, şeker hamurundan üzerlerinde isimleri yazılı peçetelik yaptım. Yemek sonrası bunları yine onlar için yaptığım kurabiyelerle birlikte hediye ettim.








 Şeker hamurunu önce yemek takımına uygun olarak renklendirdim. Dikdörtgenleri hazırladıktan sonra royal icing ile isimlerini yazdım ve bir kaç gün kurumaları için bekledim.




Yemekleri fotoğraflamak üzere gelecek olan arkadaşımız Halil için de hazırlamıştım ama maalesef iş yoğunluğundan o gün aramızda olamadı.


Brokoli çorbası tarifim için sizi diğer bloğum çocuklu hayata tariflere yönlendirmek istiyorum.


Ispanaklı ve peynirli börek bildiğimiz hazır yufkadan yaptığımız gül böreği. Bu arada Sevilciğime buradan tekrar teşekür ediyorum fotoğraflamak için erken geldiğinden börekleri hazırlamam da yardım etti :).

Ben nasıl yaptım anlatayım:

-İnce ince doğradığım soğanları ıspanaklarla soteledim.
- Daha sonra biraz krema ekleyerek bir iki kere karıştırdım.
-Yufkaların içine su, yağ ve sütü karıştırarak sürdüm. İçini serpiştirdim ve sardım.

Böreklerin üzerine sadece içine sürdüğüm sütlü karışımdan sürdüm. Gayet çıtır ve içi yumuşak börek oldu.

Şimdilik bu kadar :). Diğer tarifler de yolda.

Ne var hatırlayalım:
-Muhammara
-Haydari
-Tahinli Patlıcan Salatası
-Mantarlı Fırın Biftek
-Fırın Patates


2 yorum:

Pelin dedi ki...

Birkaç gündür giremiyordum internete. Nelr kaçırmışım. Öncelikle tebrik ederim arkadaşım. Ben de yemeklerinden tatmak isterdim doğrusu.
Sevgiler

Ferah Gülşen dedi ki...

Pelincim çok teşekkür ederim. Sevgiler kocamannn...