Çarşamba, Ocak 16, 2008

DEREOTLU POĞAÇA



En sevdiğim tuzlu çeşidi poğaçadır. Sıcak sıcak yenen poğaçayı hiç bir şeye değişmem. Hangi çeşidi olursa olsun hepsi kabülümdür. İkinci sırayı zeytinli açma ve üçüncü sırayıda simit alıyor. Ama sokak simidi. Simit Saray'larinda satilanlarda güzel elbet ama fırından yeni çıkmış çıtır çıtır o sokak simidinin yerini tutmuyorlar maalesef.
Bugünlerde yine poğaça krizim tuttu ve geçenlerde Burçin'ciğimin ve Didem'ciğimin sayfalarında görüp acayip canım çekmişti. Her zaman yaptığım mayalı poğaçamı çok seviyorum ama arada sırada yaptığım başka bir poğaçayı değişik şekilde denemek istedim bu sefer. Çok değişik bir şey yok aslında. Sadece içine koyulan malzemeleri hamura katıp beraber yoğurup köfte şeklinde yuvarlayıp tepsiye dizdim. Hepsi bu.
Temel tarifi blogcu arkadaşlardan birinden almıştım. Çok zaman oldu, kimden aldığımı inanın hatırlayamıyorum o yüzden de isim ve link veremiyorum. Eğer bu tarif bana ait diyen varsa lütfen söylesin. Gerçi orjinali böyle değil. Yani hamur malzemeleri aşağıdaki gibiydi sadece iç malzemesinde patates ve kaşar peyniri var ve börek gibi açılıp tek parçada pişiriliyordu. Ben normal poğaça gibi yapıyorum.
Gerekli malzemeler:

8 çay bardağı un

1 paket hamurişi margarin (sana ve ya hüner)

1 su bardağı yoğurt

1 paket kabartma tozu
Tuz

Beyaz peynir

Taze kaşar peyniri

Nane

Dereotu

İç malzemeleri arzuya göre istediğiniz kadar koyarsınız diye miktar belirtmiyorum. Ben de göz kararı ekledim hepsinden.

Oda ısısında yumuşamış margarini, yoğurdu, unu ve tuzu karıştırıp yoğurun. Ayrı bir yerde karıştırdığınız iç malzemeleri de üzerine ekleyip tekrar yoğurun. Ufak parçalar koparıp elinizde yuvarlayıp şekil verip yağlanmış tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin ve 180-190 derece fırında pişirin.
Afiyet olsun.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ablacım varya mükemmelsin ya.İnsanın canı bu kadar mı çeker bi şeyi.Yarın mutlaka yapıcam sonucu yine söylerim.Seninde miden yeni düzeldiği içindir ki canın tuzlu çekiyordur belki.Ellerine sağlık. ÖPÜLDÜNÜZ...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

canikom,
akşam akşam benim de canımı sen çektirdin şimdi:)
Bütün gün kek yapınce, görünce bir hoş oldum:))
ellerine sağlık,
Sevgiler.......

Gönül dedi ki...

hımmmmmmmm harika olduğu her halinden belli...çayımın yanına alsam ama çay ot çayı ehehehe altımdada termal şortum elimdede senin poğaça:))) ellerine sağlık yeavrım...sevgilerimle...öpüyorum

EBRU ATALAY dedi ki...

Vallahi ben size hayranım :), bu kadar işe nasıl yetişiyorunuz.Benim kızım 9.ayında ve ben değil pasta börek, pilavı bile zor yapıyorum:( Acaba ben mi beceriksiz gurubuna giriyorum,yoksa siz hamarat gurubuna mı giriyorsunuz?:) çözmedim....Bu arada duvar kağıdımı yaptım çook teşekkür ederim yardımlarınız için...Sevgiler

Ferah Gülşen dedi ki...

Ebrucuğum sen de ne hamaratsındır bilirim. Benden daha bile güzel yaparsın. Öptüm

Rapunsel'ciğim teşekkürler canım. kek pastanın üstüne iyi gidiyor :)

Gönül'cüğüm oh ne keyif valla bende bu akşam şort giyip keyif yapıcam :). Özendirdin.

Ebru Atalay - Birşey değil her zaman, bir sorunuz olursa buradayım. hemen sayfanıza ziyarete gideyim bari bakalim nasıl olmuş.

Sizin bebeğiniz daha ufak olduğu için sizi daha fazla oyalıyordur yoksa ne biz çok hamaratız ne de siz beceriksizsiniz. Zamanla hersey duzene girecektir. Bizde yemek ve bu tarz şeyler yapalım derken başka şeyler aksayabiliyor :). Sevgiler.