Pazar, Şubat 08, 2009

ÇİKOLATA SOSLU KEK 2


Kendime inanamıyorum, ben bir tarif ekliyorum bloğuma, hayırdır inşallah :). Bloğumu unutmadım sizleri de unutmadım, fırsat buldukça bir ziyaretçi gibi bloğuma giriyorum oradan arkadaşların bloğuna uzanıyorum kim ne yapmış bir tur atıyorum. Ama artık yavaş yavaş bir düzene giricez inşallah ve ben de güzel şeyler denemeye ve sizinle paylaşmaya devam edicem.

Demir beyi merak edenler için anlatayım kısaca, 2. ayımız dolmak üzere ben ve oğlum birbirimize alışmaya başladık. Gecelerimiz kah uykusuz kah uyuyarak geçiyor, bazen gündüz hep ayaktayız. Böyle olunca da elimiz hiçbir şeye gitmiyor. Henüz uyku düzenimiz oluşmadı maalesef, gaz problemimiz var tabii olmaz mı ama kolik derecesinde değil şükür.


Şimdi gelelim tarife, muhakkak bir çoğunuzun tarif defterinde ya da bloğunda bu tarz kek tarifi vardır. Kolay, çok bir özelliği olmayan bir kek ama ben yine de bloğuma hareket getirmek için eklemek istedim. Geçen hafta ziyaretimize gelen aradaşlarım için yapmıştım. Fazla uğraştıran bir tariftense bu aralar basit olabilecek şeyleri tercih ediyorum :).

Malzemeler:

1 su bardağı süt (ben yarısını yoğurt yarısını süt olarak kullandım)

1 su bardağı sıvıyağ

2 yumurta

1 su bardağı şeker

2 su bardağı un

3 tepeleme yemek kaşığı kakao

1 pkt vanilya

1 pkt kabartama tozu

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri iyice çırpın, sonra süt (ve ya yoğurt), sıvı yağı ekleyin.

Elenmiş un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı da ekledikten sonra 5 dk daha çırpmaya devam edin. İsterseniz içine fındık, ceviz ekleyebilirsiniz. 180 derecede yaklaşık 30 dk pişirin.

Çikolata sos için, bitter çikoltayı banmarie usulü eritip yavaş yavaş karıştırarak süt ekleyin. İstediğiniz koyuluğu elde edince kekin üzerine gezdirin. Göz kararı yaptığım için miktar belirtemiyorum ama yaklaşık 50-80 gr çikolata yeterli sanırım.
Daha önce yaptığım bir başka çikolata soslu kek için buraya bakabilirsiniz.


Sevgiler,

Gelecek tarif : Peynirli Muffin














1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sanırım bu kek benim için yapılmıştı:)Harikaydı 2 dilim yedim.Ellerine sağlık Ferahcığım.Deneyeceğim.
Emel