Çarşamba, Şubat 11, 2009

PEYNİRLİ MUFFİN



Haftasonu canım poğaça çekti ve yanıma büyük yardımcım Damla'yı da alarak, mutfağa girdim. Her zaman yaptığım severek yediğim mayalı poğaçadan yapacaktım ki kabartma tozu paketinin arkasındaki bu tarifi görünce denemeye karar verdim. Gayet lezzetli olmasıyla beraber içinde bulunan mısır unu değişik bir tat vermişti.

Malzemeler:

- 3 su bardağı elenmiş un

- 1 su bardağı mısır unu

- 2 yumurta

- 1 çay bardağı sıvıyağ

- 1.5 su bardağı süt

- 1 paket kabartma tozu

- tuz, pul biber (ben nane de ekledim)

- 1 su bardağı beyaz peynir (kaşar peyniriyle karıştırdım)

- Küp küp doğranmış kırmızı biber (bunun yerine taze soğan, dereotuda denenebilir)

Yapılışı:

Fırını 170 dereceye ayarlayın.

Un, mısır unu, kabartma tozu, yumurta, yağ, süt, tuz ve diğer istediğiniz çeşnileri katıp mikserle 3-4 dk çırpın. Peynir ve kırmızı biberide ekleyip 1-2 dk daha çırpın. Koyu kek hamuru kıvamında olacak. Hazırlamış olduğunuz muffin kalıplarına yaklaşık 1.5 yemek kaşığı olacak şekilde paylaştırın. Ben sonrasında içlerine birer zeytin de koydum. Zeytinli tatlara bayılırım çünkü.

Yaklaşık 25-30 dk pişirin. Sıcak olarak tüketin. Benim gibi sabırsızsanız fırından çıkar çıkmaz yerseniz de dikkat edin :). Afiyet olsun.

Sevgiler,

6 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ooooo, hem de mısır unlu, buralarda yeni bir pastane açıldı, mısır unlu poğaçasına dadandım:)) Demek sende tarif vardı?
Damla'cığımın eli değince de ne enfesss olmuştur kimbilir..

Ellerinize sağlık ikinizin de, öpüyorum.....

Pelin dedi ki...

Ferahcığım,
Sayfanı sık yenilediğini görmek çok güzel:)
Tarif de hoşuma gitti.Ellerine sağlık
Sevgiler

sekerpasta dedi ki...

tuzlu keklere, muffinlere bayiliyorum, birkere denedimsonu hezeyandı :) bunu deniycem, ellerinize saglik...

burcak

Ferah Gülşen dedi ki...

Didem'cigim tesekkur ederim canım. Damlos sağolsun gerçekten güzelleştirdi üzerlerine parça kaşar koydu tarifte yazmayı unuttum o yuzden ustleri oyle güzel kızarıp kabardı :). Bu kız yakında beni geçecek.

Ferah Gülşen dedi ki...

Pelin'ciğim tarifi beğendiğine sevindim. İnşallah daha sık burada olacağım. sevgiler

Şeker pasta - ziyaretiniz için teşekkürederim. Bu tarifi deneyin sonra banada haber verin. sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Mısır ununu ben de çok seviyorum oldukça lezzetli oluyorlar. Bunları da deneyeceğim.

Sevgiler,
Evren